sad_pvnDMEs57q

آیا مایلید جدیدترین تخفیف ها و محصولات ، پیش از همه ، برای شما ارسال شود؟

0

چای سیاه


مدیر مدیر /
12 دی 1399

همه چیز درباره چای سیاه (black tea) وهرچه باید دانست

چای یا همان گیاه "کاملیاسینسی" که بصورت بوته‌ای است از آن "tea" یا چای  بدست می‌آید. خاستگاه اصلی چای سیاه به شرق آسیا برمی‌گردد .آنجا مکانی است که بوته‌های "کاملیا سینسیس" رشد می‌کند،  که باگویش‌های مختلف با نام چای یا tea نامیده می‌شود. فرهنگ چای سیاه در آن دیار شکل می‌گیرد و با کمی ذاعقه بیشتر در غرب آن یعنی اروپا و کم کم در کل جهان طرفداران بی‌شماری پیدا می‌کند .از 1600 چای و انواع آن وارد اروپا شده و در هلند و انگلیس به اوج طرفداری می‌رسد .

                  چای سیاه

فرایند چایسازی تبدیل بوته‌ها به چای سیاه و سبز که در بیشتر مکان‌ها نوع سبزطرفدار پیدا کرد. چشیدن ومرور مزه‌ها بسیار جالب و گاهی بسیار سخت است اینکه چه مزه‌ای به ذاعقه چه کسی خوش می‌آید ؟

جواب به این سوال که نظرات مختلف درباره یک فنجان چای میتواد چیز عادی باشد ؟ بله عادی است اگر بدانیم نتهای چشایی که آن طعم خاص را انتخاب می‌کند، برای هر فرد مختلف است و هر فرد میتواند نوعی خاص را بپسندد .

ما در بیشتر وبلاگها اَکثر خواص چای سیاه و فواید آن برای بدن که چطور به رفع بیماری‌های مزمن یا بسیار خطرناک را کمک می‌کند خوانده‌ایم . اینکه چای سیاه پیشگیری کننده اکثر سرطانها، بیماری‌های عفونی و افزایش دهنده شادابی پوست، در اینکه باعث افزایش طول عمر می‌شود، شکی نیست. 

آنتی اکسیدان بالا که در چای به وفور یافت می‌شود، خواص زد باکتری‌ایی و این خصوصیات شگفت انگیز یک فنجان از چای سیاه است. 

زمانبندی در دم کردن و نوشیدن آن در زمان‌های خاص باز بر روی نظرات و کیفیت طرفداران آن تاثیر می‌گذارد . شما علاقه دارید که صبح‌ها چای سیاه با کمی شکر بنشید و اصلاً دوست دارید حتی شکر هم نباشد ولی طعم شیرینی در دهانتان حس کنید . مطمئن باشید چای سیاه با این ویژگی هم داریم، یا شما دوست دارید در هنگام مهمانی طعم و عطر چای تمام خانه را پرکند تا شما به  نوع چای مقابل مهمان بر خود ببالید که البته چای سیاه با این ویژگی هم وجود دارد .

چای‌ سیاه به روش ارتودکس تولید می‌شود یعنی تبخیر شدید برگ‌های چای از رطوبت بطوری که خشک شدن برگ شدید است. بعد از اضافه کردن آب جوشیده مولکولهای برگ از هم باز میشود فرایند شیمیایی شکل می‌گیرد و طعمی از انواع رایحه ها در یک فنجان شکل میگیرد.

در کشورهای تولید کننده چای سیاه مثل هند درمناطق چند گانه در این کشور چای به این روش تولید می‌شود معمولاً تولید در بعضی نقاط این کشور کلاً در تمام طول سال است زندگی یک چایی کار هندی در منطقه کولوکومالایی یا کوه های تامیل نادو در جنوب این کشور قرار دارد. 

در کشور ما هم برگ سبز تولید شده فقط چای سیاه تولید می‌شود البته به نسبت خیلی کمتر چای سبز. مکان‌های کشت بوته‌ها در تپه‌های عطاکوه در لاهیجان یا باغات دشتی در منطقه گشت‌رودخان فومن و بلندیهای ییلاقی شفت کشت می‌شود. کشور ما برعکس همتای بزرگ تولید کننده چای سیاه هند، تولید یک سال چای ندارد فصل تولید برگ در ایران از فروردین هر سال تا اوایل آبان ادامه دارد. 

سعی کردیم در سایت ما چای سیاه مختلفی را برایتان معرفی کنیم و انواع گوناگونی آن را با چای خارجی مقایسه کرده و بهترین انتخاب می‌کنیم، برای توضیحات در انتخاب درست حتما با ما در تماس باشید.

چای سیاه صبحانه و بسیار پر طرفدار و چای مهمان  همه اینها در سایت ما موجود است‌

برای ارسال نظر باید عضو شوید