sad_pvnDMEs57q

آیا مایلید جدیدترین تخفیف ها و محصولات ، پیش از همه ، برای شما ارسال شود؟

0

چای ایرانی ( قسمت اول )


مدیر مدیر /
24 شهریور 1400

مقام هفتم تولید چای در جهان است

        

در بین تمام نوشیدنیهای جهان بعد از آب چای در رتبه دوم قرار دارد. این معجون پرخواصیت که دلایل زیادی برای نوشیدن ان است یک دم کرده ساده نیست. بلکه مجموعه ای از فعل و افعالات شیمیایی هست که با دم کردنی ساده وارد بدن ما میشود. چای با خاصیت آنتی اکسیدانی وزد بسیلری از بییماریها با طعمی خاص که خوشایند میلیاردها انسان در سطح جهان هست، قرنهاست که تولید و عرضه میشود .

چای ایرانی قدمتی 100 ساله دارد و هفتمین تولیدکننده چای در جهان است. میزان تولید چای ایرانی نسبت به سلیر کشورها مثل هند و چین بسیار کمتر است بطوری که هند 9 برابر ایران و چین 120 برابر کشور ما تولید میکنند و بازار چای را در دست دارند البته چین با بیشترین مصرف در کشور خود صادرات چندانی ندارد اما سایر کشورها این محصول استراتژیک را با ذوق و سلیقه شیک و حرفه ای در بازار جهان به فروش میرسانند چیزی که ما از آن بی بهره ایم .شاید سوء مدیریت عامل اصلی آن باشد که بطور مثال یک شرکتی سریلانکایی با قدمتی 30 ساله توانسته در 100 کشور دنیا شعبه داشته باشد . آیا ما در خواب هستیم ؟

 

درست است که چای این عنصر دوم بعد ازآب همچنان در جهان جولان میدهد . اما دست ما از این سفره پر برکت کوتاه نیست چای ایرانی با تکیه یر توان داخلی یک محصول پرخاصیت و مفید عرضه میکند. اگر دنبال انواع چای ایرانی میگردید باید سری به گیلان بزنید. انواع چای گیلان را در این مطلب میتوانید دنبال کنید.

 

دوم جا پای کسی نگذاشته و خود پرچمی دارد به بلندی یک امپراتوری 

چای ایرانی را فقط در شمال آن میتوان یافت جایی که با مشغله فراوان ایجاد شد کشت شد و با صنعتی نو پا گرفت. شمال ایران با منطقه ای جلگه ای بوته های چای را سر ذوق آورده و کشت را پر رونق .بر خلاف سایر نقاط کشت چای مثل چین و هند که برداشت 12 ماهه است  در ایران چای فقط در 2 ماه برداشت میشود ، بهار و تابستان اندکی هم در پاییز بعد از آن این بوته ها برای بهزراعی و مراقبت و نگهداری بهتر به خواب میروند . اینجاست که شعار بهره وری رخ مینماید .

 

 

 

برای ارسال نظر باید عضو شوید