sad_pvnDMEs57q

آیا مایلید جدیدترین تخفیف ها و محصولات ، پیش از همه ، برای شما ارسال شود؟

0

تشخیص چای ایرانی خوب


مدیر مدیر /
25 اسفند 1400

یک نوع از چای خاص در جهان چای ایرانی است، اما چگونه تشخیص دهیم خوب است یا نه؟

چای‌ایرانی خوب را باید بهتر بشناسیم اینکه چه شکلی بهتر است، بدون شک وقتی به فکر دم کردن چای هستیم. نا خودآگاه ذهن ما چایی خوش طعم و رنگ را تجسم میکند، یکی از گزینه ها در طعم قدیمی برای ما، چای‌ایرانی‌خوب است. طعم خوش بعد از دم کامل و پرکردن فضا از عطری به یادماندنی، ما را یاد چای لاهیجان و بخصوص چای‌ایرانی می‌اندازد. 

برای اینکه بتوانیم چای‌ایرانی خوب را تشخیص داده و دقدقه کیفیت آن را نداشته باشیم، باید اول انواع آن را حداقل از نظر ظاهری تشخیص دهیم. سخت است اما قابل اجراست، اینکه به یک مغازه چای فروشی برویم و نتوانیم انواع آن را بدانیم انتخاب را برای ما سخت میکند. بیایید اول از شکل آن شروع کنیم، در بالاترین کیفیت چای‌ایرانی خوب "چای سرگل" و گاها "چای زرین" قرار دارد. چای سرگل با دانه‌های ریز و چای زرین با دانه های ریزتر با رنگی کاملا سیاه مشخص است.

از مشخصه این چای وزین بودن آن است یعنی چای نسبت به اندازه خود سنگینتر است. برای مثال بهتر به ترازو و شکل چای دقت کنید، نیم کیلو از این چای با انواع دیگر در سایز یکی نیست به عبارتی شما نمیتوانید نیم کیلو چای قلم و یا شکسته را در ظرفی که نیم کیلو چای سرگل قرار داشته جای دهید.

چای قلم

چای قلم یکی دیگر از انواع چای ایرانی خوب است که طرفداران بیشماری در سطح کشور دارد. همانطور که گفته شد چای قلم درشتر از چای سرگل بوده و از قسمتهای میانی گیاه درست شده شکل ظاهری آن با دانه هایی بزرگتر میباشد، بطوری که برای ریختن چای در استکان نیاز به تفالهگیر دارید. چای قلم دارای انواع خاصی است که میتوان به چای قلم سوزنی بالاترین کیفیت و بعد چای قلم درشت برای مصارف قهوه خانه ای اشاره کرد.

به دور از انتخابها در خرید چای ایرانی و تنوع قیمتی و اینکه قیمت بیشتر دلیل بر کیفیت بالاتر است، نمیتوان گفت که دقیقا ملاک این است اما چون ذاعقه هر شخصی با فرد دیگر مختلف هست تنوع چای در بین مردم دارای طرفداران خاص خود است پس نتیجتاً ما نمی توانیم کیفیت در عطر و رنگ را برای تمام انواع چای ملاک برتری بدانیم چون در تمام چای ایرانی مقدار وطعم مختلف است بطور مثال ما نمی‌توانیم چای شکسته را با چای قلم به دلیل طعم کمتر آن ملاک ضعف بدانیم چون افرادی هستند که طعم ملایم را بهتر می‌پسندند.

بیشتر بخوانید: 

برای ارسال نظر باید عضو شوید