sad_pvnDMEs57q

آیا مایلید جدیدترین تخفیف ها و محصولات ، پیش از همه ، برای شما ارسال شود؟

0

چای لاهیجان قسمت دوم


مدیر مدیر /
30 آبان 1400

شهری با قابلیت استخراج طلا ..

در قسمت اول درباره آب و هوا میزان ارتفاع این شهر لاهیجان و موقعیت جغرافیایی آن، شرح دادیم و اینکه اصلاً چرا لاهیجان برای کشت چای انتخاب شد؟ چرا دیگر شهرهای استان قدم اول را انتخاب نکردند. اینکه چرا دیگر استان‌ها در تولید این محصول پر سود قدمی برنداشتند. چای تولیدی برابری با استخراج طلا را دارد و بازاری همیشه پررونق و تجارتی پر سود، اما تولید این زعفران که بازاری میلیاردی و میلیاردها دارد؛ چرا در این شهر شروع شد؟

اواخر قاجار

دراواخر دوره قاجار با پایان دادن به قهوه و قهوه‌خانه جانشینی شایسته بر این محصول ایرانی پیدا کردند؛ البته خوبان آن دوره، چرا که سنگ لای چرخ بی‌شمار نهاده شده تا جلوی کالای صد درصد ایرانی گرفته شود و بساط کاسه لیسان وطنی و نرخ به روز خوران برچیده شود. شاید اگر غیرت محمد میرزا قوآنلو (کاشف السلطنه ) نبود همین آب باریکه تولید ملی هم نبود. 

                

قبل از چای

گذشته شهر لاهیجان قبل ازتولید اولین بوته‌های چای کشور تولید و پرورش نوغان و پیله کرم ابریشم بوده کشاورزان لاهیجی به تولید بالاترین کیفیتها خبره بودند. البته ساخت کارخانه‌جات ریسندگی در رشت و استانهای شمالی‌ به بازار و رونق این محصول کمک زیادی کرد، البته دیدن اولین کارخانه نوغان در ورودی لاهیجان خودنمایی میکند.

 

برای ارسال نظر باید عضو شوید