sad_pvnDMEs57q

آیا مایلید جدیدترین تخفیف ها و محصولات ، پیش از همه ، برای شما ارسال شود؟

0

چای سیاه و خواص لاغری، فشار خون، دیابت


مدیر مدیر /
20 بهمن 1398

چای سیاه یک سری خواص فوق العاده داره و به شما کمک می‌کنه تا بسیاری از بیماری‌های شایع رو که در زندگی باهاش دست به گریبانید به مرور درمان کنه

 

در گیاه کاملیا سینسیس که معمولاً به شکل بوته رشد می‌کند، سرشار است از آنتی‌اکسیدان‌ها، کافئین، منیزیم، پتاسیم، سدیم، کلورفیل، تانن. البته این آزمایشگاه‌های مستقر در کارخانه‌جات هستند که مواد فوق را در هر کارخانه در حد استاندارد اندازه‌گیری می‌کنند. چای‌سیاه که از برگ این بوته‌ها به دست می‌آید دارای فرایندی خاص و پیچیده بوده‌ و مراحل تولید آن در دو نوع اورتودکس و ctc تولید می‌شود. روش اورتودکس آن در کشور ما ایران طرفداران فراوان دارد و کارخانه‌ها در شمال کشور به این روش کار می‌کنند. 

چای نوشیدنی است که بعد از آب دومین مصرف را در جهان دارد.

  • آیا چای سیاه خواص شگفت انگیزی بر زیبایی پوست و مو‌ و سلامتی ما دارد؟ 

 

 

 

All work and tea

1 کاهش‌دهنده  ابتلا به دیابت 

5.200.000 نفر مبتلا به دیابت در کشور وجود دارد  از این تعداد 8 میلیون هم در معرض ابتلا قرار دارند افررادی که مبتلا به دیابت هستند. حتما با سرچی در اینترنت سلول‌های بتا را به خوبی می‌شناسند سلول‌های بتا معمولاً حالت تعادلی دارند و کم بودنشان باعث افزایش قند خون در بدن می‌شود‌ (chaychoدوست شما) و انسولین بدن را از بین میبرند برای تعادل در این فرایند مبتلایان به دیابت نوع 2 معمولاً با تزریق قند خون خود را، به تعادل می‌رسانند. حال نقش چای چیست؟ چای سیاه با ایجاد حساسیت در اَنسولین بدن به نوعی باعث متعادل کردن قند خون می‌شود.  

2 بیماران مبتلا به هموکروماتوز حتما بنوشند

بیماری هموکروماتوز یک بیماری شایع نیست ولی مصرف ناخاسته آهن در بدن باعث این بیماری می‌شود نوشیدن یک لیوان چای همیشه و همه روز باعث تعادل در میزان آهن بدن میشود و ابتلا به این بیماری را از بین میبرد.

3 سرطان پوست

چای سیاه مملو از انتی‌اکسیدانهاست مبتلایان به سرطان این مایه حیاتی رو خوب میشناسند اثر بخشی چای‌سیاه در درمان سرطان پوست خیلی بالا است اشعه uv یکی از عوامل تجمع رنگ دانه‌ها روی پوست است. حتی نوشیدن چای روی پوست هم برای بهبود اثرات این نوع اشعه روی پوست خیلی موثر است.

4  لکهای پوستی

به هر دلیلی لک پوستی کاهش دهنده اعتماد به نفس در انسان می‌شود نوشیدن  آن به دلیل انتی اکسیدان بالا موثر بر پاک کردن این لکه‌هاست شاید مالیدن مقداری کم هم در روز بر روی این لکه‌ها به مانند پمادهای اثرگذار عمل میکند و با داشتن خواص طبیعی در دراز مدت به بهبود کمک می‌کند. 

5 چلوگیری از پیری زود رس 

پوست شما در 20 سالگی چیزی است که به ارث برده‌اید و در 40 سالگی آن چیزی است که خودتان باعثش شده‌اید پف‌های زیر چشم‌ها همیشه باعث درلخوری ما می‌شود و در خانوم‌ها بیشتر شایع است. مقداری چای‌سیاه با پنبه حداقل 5 دقیقه مالش می‌تواند معجزه کند آیا میدانید  کلوژن چیست؟ آن سلول‌هایی که پوست رو ترمیم می‌کنند کلوژن‌ها هستند. چای‌سیاه همواره آنها را افزایش میدهد یا به نوعی عوامل کاهش را از بین می‌برد. 

6 چای پر رنگ بنوشید 

 چای‌سیاه پر رنگ به دلیل حجم خیلی بیشتر کافئین میزان آب در روده را کاهش می‌دهد و به نوعی جلوگیری کننده اسهال در بدن می‌باشد. پس میزان استفاده چای در جلوگیری از بیماری فوق تاثیر بیشتری روی بدن میگذارد. البته باید توجه کنیم مصرف زیاد آن تاثیر عکس میتواند داشته باشد بنابراین در مصرف چای پر رنگ تعادل را رعایت کنید.

7 چای‌سیاه و فشار خون

{به گزارش ایسنا: متخصصان علوم پزشکی دانشگاه استرالیای غربی به گروهی از داوطلبان که فشار خون طبیعی و بالا داشتند، چای‌سیاه دادند. این افراد از طریق نوشیدن چای به مقدار 429 میلی گرم پلی فنول شیمیایی گیاهی که معادل هشت و نیم فنجان چای در روز است، دریافت کردند. به گروه دیگری از این داوطلبان نیز یک دارونما با طعم چای داده شد.

به نوشته روزنامه تلگراف، پس از 6 ماه فشار خون گروهی که چای نوشیده بودند، دو تا سه mmHg کاهش پیدا کرد. پزشکان از این آزمایش نتیجه گرفتند نوشیدن چای سیاه می‌تواند فشار خون بالا را تا 10 درصد و خطر بیماری قلبی را بین 7 تا 10 درصد پایین بیاورد.

دکتر "جوناتان هوگسان" که نتایج مطالعات اخیر را در مجله آرشیو طب داخلی منتشر کرده تاکید کرد مصرف دائمی چای‌سیاه هم در افرادی که فشار خون عادی دارند و هم در بیماران مبتلا به فشار خون بالا موجب کاهش فشار خون می‌شود.}

 

برای ارسال نظر باید عضو شوید