sad_pvnDMEs57q

آیا مایلید جدیدترین تخفیف ها و محصولات ، پیش از همه ، برای شما ارسال شود؟

0

چای ایرانی بهاره


مدیر مدیر /
13 آبان 1400

مهمترین خصوصیت یک چای خوب مناطق مختلف شمال کشورخوش طعم بودن است که

چای‌ایران با بهره گیری از میزان 5 درصد چای تولیدی جهان در زمانی به مدت 100 سال ، تولید چای خشک متنوعی دارد. ماده‌ای جدایی ناپذیر از زندگی مردم، سلامتی و امرار معاش بسیاری به این کالای استراتژیک بستگی دارد. نوع چیدن، زمان برداشت در ایران با سایر کشورها تولید کننده این محصول فرق دارد. مکان‌های تولید بوته‌های گیاه چای هم فقط در شمال ایران می‌باشد، در استان گیلان با چای بهاره لاهیجان تا چای ممتاز فومنات و چای اعلای املش بیشترین باغات چای که با حجم بالای ناملایمات همچنان رتبه اول را داراست.

 از دوره قاجار درسال‌های 1314 شروع کشاورزی چای در ایران شروع شد. البته اول با سختی‌های فراوان بوده، شاید بتوان گفت که این صنعت که جهان را تکان داده در کشور ما بنا به دلایل خودش، رشد آنچنانی نکرده و رو به سراشیبی هم قرار گرفت.

امکانات روز دنیا در این صنعت استفاده نمی‌شود، کودهای شیمیایی که باعث پربار شدن محصولات می‌شود در ایران جایی ندارد برای همین، اما بهترین و خالصترین نوع چای که به دور از رنگها و اسانسها، به دور از کودهای شیمیایی با سرعتی ملایم اما با شعار کیفیت به پیش می‌رود چای‌ایرانی است.

Iranian tea

چای در شرق و جنوب شرقی آسیا به جهانیان معرفی شد. خاستگاه تی کشور چین و بعد از آن شبه جزیره هند می‌باشد. به دلیل آب و هوای استوایی با داشتن جنگل‌های انبوه مرطوب و پرباران باعث می‌شود گیاهان همیشه سبز باشند. این خاصیت مخصوص بوته چای هم میشود‌ اما در ایران این شرایط همیشه برای شمال آن قالب نیست و با شروع سرما بوته‌ها به خواب زمستانی می‌روند. 

مدت زمان برداشت برگهای چای در ایران شش ماه است و زمان بین این مدت به بهزراعی و هرس کردن می‌باشد 

تلاش کشاورزان برای برداشت بهترین نوع چای که در آزمایشات موفق باشد در این مدت کوتاه به نتیجه میرسد ، بهرهبرداری صحیح و اصولی فقط در این مدت زمانی مشخص میشود که گیاه تازه میخواهد رشد کرده و برای بهرهبرداری آماده شود یعنی فصل بهار؛ 

فصل بهار مهمترین زمان برای چایکار ایرانی میباشد زمان شروع فعالیت برای برگ چینی اولین بوته های چای

برای ارسال نظر باید عضو شوید