sad_pvnDMEs57q

آیا مایلید جدیدترین تخفیف ها و محصولات ، پیش از همه ، برای شما ارسال شود؟

0

رازهای شگفت انگیز چای مرغوب


مدیر مدیر /
12 دی 1398

آیا می‌دانید مضررات چای غیر طبیعی چیست؟ بهترین‌های تولید کنندگان چای خارجی کدام است؟ مارک‌ها و برندهای چای خارجی اعلا را بشناسیم رازهای چای ایرانی خوب کدام است؟

چای یک نوشیدنی معطر، که بعد از آب پر مصرفترین نوشیدنی جهان است بوته‌های چای ( Camellia sinensis ) شاخه‌های جوانی دارند که دستگاه‌ها و امکانات جدید آنها را با یک غنچه در فرایند چایسازی تبدیل به چای می‌کنند. چای مرغوب یک منبع طبیعی سرشار از کافیین، تئوفیلین، تئین و آنتی‌اکسیدان‌ها بوده که فاقد هر گونه چربی، نوشیدنی سالم است. 

مراحل تولید چای مرغوب به طور خلاصه با  چیدن برگ‌های خاص به همراه غنچه‌های لطیف رویش و مرحله پلاس و اُکسیداسیون و مالش و خشک کردن و به بازار رساندن، خود فرایندی را تشکیل می‌دهد که در اَکثر مارک‌ها و برند‌ها یکسان است.

طعم گس و تلخی در مزه چای اعلا متفاوت است برای تفاوت آن باید انواع چای مرغوب را بشناسید انواع چای در کشورهای بزرگ تولید کننده آن به نام‌های چای سیاه، سبز، سفید، اولانگ تقسیم می‌شود که خود بر اساس تکنیک تولید در جداسازی یک گیاه و تبدیل آن به چهار شکل کاملاً مختلف طرفداران بسیار زیادی در سطح کره زمین دارد.

 

انواع چای
 

با واردات چای خارجی با انواع برندها این فکر را به ذهن می‌رساند که مواد افزودنی به چای امکان دارد یا خیر؟ برای پاسخ به این پرسش کلیدی باید بگوییم برندها همیشه برای راضی نگهداشتن همه مشتریان این کار را با بهانه‌های مختلف می‌کنند پس ما باید هوشیار باشیم و چای خالص بنوشیم نه برندها را.

چای ما که از گیاه کاملیاسین سیس تشکیل می‌شود فاقد مواد عطر‌دار مثلا چای آلبالو چای دارچینی، چای با طعم هل و سایر انواع این دمنوش‌هاست که چای طعم‌دار اقتصادی مانند یک آفت در چای بکر جهان ریشه کرده و دشمن کالایی اقتصادی نه سالم در میان جوامع بشری است.

ما منکر بیمانند بودن چای خارجی نیستیم، چای سیلان (سریلانکا) چای کلکته هندوستان، چای کنیا. معمولاً چای خارجی در کشورهای مختلف تجاری شد، مثلا کشور چین پر جمعیت ترین کشور جهان و بزرگترین تولید کننده چای با 80 میلیون چایکار است.

نمونه‌ای از چای در جهان (MATCHA) ماتچا در ژاپن می‌باشد که با فرایند خاص و نوع سرو آن مشهور شده است  البته انواع tea back ها یا همان چای کیسه ای در کشور ما هم جا افتاده است.

اما ما چگونه باید چای طبیعی مرغوب را با غیر طبیعی تشخیص دهیم و یا بهتر بگوییم غیر طبیعی یا با مواد افزودنی را دوست داریم یا نه ؟

جواب این سوال به ذاعقه ما برمی‌گردد و به سالم بودن یا اسانس دار بودن ، انتخاب این دو با خود ماست ولی عقل ما حکم می۷کند هر چیز طبیعی دارای خواص بیشتریست تا افزودنی ها و اسانسها که البته بسیار کشورهای صنعتی جهان یا بهتر بگوییم پدران صنعتی چای با مطالعات خود و افزودن ویتامینها جای سؤال نمیگذارند اما کشور ما ایران هیچ وقت چای صنعتی و تجاری تولید نکرده و نمیکند پس به دنبال ویتامینها و خواص سالم بین چای اسانس دار با مارک های داخلی نباشید.

شاید چای ماتچا یا بستنی ماتچا یا عطرهای ماتچا و کلا تجارت عظیم کشور ژاپن را در زمینه چای اسانسدار بتوان قبول کرد اما در داخل کشور ما این تکنولوزیها را شاید الان نداریم.

چای های وارداتی در برنهای مختلف معمولا بر اساس ذاعقه و بیشتر براساس میزان هزینه خانوارهای ایرانی وارد کشور شده و میشود شاید در آینده این صنعت گسترده با اراعه به کشورهای پیشرفته و مصرف کننده چای تمام ارگانیک بازار گسترده ای در جهان پیدا کنند که به شکر خدا در این چند ساله راههای این تجارت باز شده و ما شاهد خام فروشی چای نه فراورده های آن هستیم شاید لاعقل از نابودی چای جلوگیری شود.

نمونه ای از باغات بکر کشور ما ایران: فومن  جاده ماسوله 

 
 
باغات چای فومن

برای ارسال نظر باید عضو شوید