sad_pvnDMEs57q

آیا مایلید جدیدترین تخفیف ها و محصولات ، پیش از همه ، برای شما ارسال شود؟

0

چای ایرانی کیلویی


مدیر مدیر /
11 اسفند 1401

چای ایرانی دارای تنوع خاص نسبت به انواع چای خارجی بوده نوع بسته بندی در آن هم به الطبع فرق می‌کند در بازار چای ایرانی نوع عرضه هم بر اساس بسته بندی آن متفاوت است.

چای ایرانی کیلویی در شکل بسته‌بندی و انواع مختلف وزن به فروش می‌رسد، نوع بسته بندی در آن هم به الطبع فرق خواهد کرد. اینکه انواع چای ایرانی کدام است یا بازار چای چگونه در کشور عرضه چای دارد؟ شما به عنوان خریدار چای باید جواب این سوالات را بدانید تا اقدام به خرید کنید. وزن‌های ما بدلیل کیفیت بالای چای محدود بوده و بسته‌ها در اندازه‌های کم می‌باشد.

تنوع چای‌ایرانی: 

  • چای‌سرگل بهاره

  • چای‌ممتاز

  • چای‌قلم

  • چای‌مقرون به صرفه

این موارد معمولا به طور کلی گفته  و گاها به تنوع و دسته بندی بیشترتبدیل می‌شوند. چای‌سرگل در نوع بهاره دسته بندی خاصی ندارد ولی چای‌قلم به دلیل ریز بودن به چای قلم‌سوزنی و درشت بودن چای‌قلم درشت تقسیم میشود. 

چای‌سرگل

از قسمتهای بالایی برگ تامین می‌شود و دارای خواص بیشتر در نوع املاح در چای می‌باشد شکل این چای بسیار ریز اما وزن آن نسبت به حجم آن بیشتر است. برای مثال یک کیلو چای سرگل (محسنخواه) را می توان در قوطه 50*40 سانتیمتر قرار داد اما این موضوع درباره سایر انواع چای فرق میکند چای سرگل سنگینی بیشتری نسبت به تمام انواع خود دارد.

چای‌ممتاز

نسبت به چای سرگل کیفیت کمتری دارد، در رنگ بعد از دم کردن کمی رنگ کمتر می‌دهد، شرایط نگهداری آن به شکلی است که حتما باید دور از نور و در جای درب بسته قرار بگیرد در شکل شبیه به چای سرگل(محسنخواه) است اما در وزن کمی سبکتر به طوری که یک کیلو چای ممتاز را برای مثل نمی‌توانید در قوطی 50*40 قرار داد در صورتی که همین وزن چای سرگل در قوطی فوق جای می گیرد.

چای‌قلم

همانطور که از شکلش بر می‌آید از ساقه برگ تامین می‌شود، مزه و نوع دم کردن آن کاملا با اقلام قبلی فرق می‌کند. دم کردن چای قلم به طوری است که شما توقع زمان دم که از چای سرگل دارید را نباید از چای قلم داشته باشید، شکل آن درشت بوده ورنگ آن بعد از دم کردن پر رنگ‌تر است.

چای مقرون به صرفه

این نوع از چای به دلیل وجود شاخصه بالایی برگ سبز و حجم بالاتری از ساقه هم دارای طعم خاص بوده و هم رنگ قوی دارد شکل آن درشت است ساقه ها در آن رنگ سیاهی چای قلم را ندارند بلکه کمی به رنگ قهوه ای نزدیکتر هستند. چای مقرون به صرفه(محسنخواه) به دلیل اینکه در فرایند چای سازی در کارخانجات حجم و تولید آن بیشتری است و به نسبت چای سرگل که محدودیت تولید دارد و تقاضا زیاد ارزانتر بوده و به نام چای مقرون به صرفه به فروش میرسد.

قیمت این نوع چای به نسبت سایر اقلام کمتر است و خریداران خاص خود را دارد. معمولا قهوه خانه‌ها، هتلها، رستورانها، .. که مصرف بالای چای دارند از خریداران پر و پا قرص این نوع چای هستند، البته ما در سایت چایچو این نوع چای را بصورت بسته‌های نیم کیلویی عرضه میکنیم و کیفیت آن را در رنگ بسیار عالی و طعم قوی و خاص تضمین می‌کنیم.

بر خلاف چای خارجی در غرب آسیا که تولید در تمام طول سال در مناطق مختلف آن در حال انجام است در کشور ما فقط در فصل بهارو تابستان تولید برگ سبز چای انجام می‌شود و بوته در سایر فصول سال خواب است. در کشور ما تولیدکننده یا کشاورز برگ‌سبز را به کارخانجات سازنده چای خشک تحویل می‌دهند. آنها با تفکیک اقلام چای به شکلهای مختلف در بازار عرضه می‌کنند.

از طریق واسطه های اولیه

واسطه‌ها به دلیل خرید در حجم بالاو سود کم به کارخانجات به نوعی بار هزینه تولید را از دوش کارخانجات کم می‌کنند که این خود شاید به اجبار باشد.

واسطه ها بسته بندی چای را که معمولاً بر اساس فله و مقدار تن محاسبه میشود به مناطق دور و بازارهای مخصوص به خود در استانهای بزرگ حمل می‌کنند و در انبارهای مرکزی خود نگهداری می‌کنند البته بر این نوع نگهداری و توزیع مغازه داران نظارتی وجود دارد یا نه ما نظری نداریم همچین خریدار در مقابل خود یک واسطه اولیه را دارد و یک ثانویه یا مغازه دار، میزان سود واسطه اولیه و ثانویه بر روی چای که در آخر از خریدار گرفته می‌شود، هم ما باز نظری نداریم. اما نوع بسته بندی بر عکس ، گاها توسط شرکت‌های بسته بندی بزرگ برندینگ عرضه می‌شود. در این نوع فروش کارخانه وجود ندارد بلکه این برند خاص است که جای کارخانه را میگیرد.

از طریق فروش در فروشگاه‌ها و سایت‌ها

در این نوع از فروش معمولا خود کارخانجات تولید چای بسته بندی را خود انجام میدهند. فروش معمولا در مغازه‌های خود یا توزیع در شعبه های مخصوص به خود که معمولا محدود می‌باشد این نوع فروش معمولا به یک کارخانه و یک برند مربوط می‌شود. کیفیت در این نوع توزیع به دلیل خاص خود مثل نگهداری در زمان کم و نظارت نهادهای مربوطه بر روی چای، داشتن نشانه های استاندارد هم دقیق و هم اصولی انجام می‌شود بسته بندی در کارخانجات چای معمولا به صورت کیلوگرم بوده و از فروش فله وتن خبری نیست. 

اما سایتهای فروش چای مکانها و بازارهای بزرگ چای هستند این نوع از فروش به دلیل داشتن بازاری بزرگ در کل کشور بدون هزینه های غرفه داری برای همیشه مورد علاقه خاص کاخانه‌جات هستند. آنها چای را به قیمت کارخانه با هزینه کم نسبت به واسطه‌ها به دست مصرف کننده در دور ترین نقطه کشور می‌رسانند و قیمت خرید را بلافاصله پرداخت می‌کنند.  سرعت تولید تا مصرف چای توسط خریداران به چند روز نمی‌کشد در حالی که در قسمت واسطه گری از کارخانه تولیدی با واسطه اولیه و برندیگ آنها و بعد واسطه دوم یعنی مغازه داران و رسیدن به دست مصرف کننده شاید ماه ها طول بکشد.

به دلیل سطح علاقه کارخانجات چای سازی به سایتهای فروش چای که معمولاً برای داشتن بازار فروش  و راضی نگهداشتن مشتریان درکل کشور از مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین نوع چای خود برای عرضه به آنها استفاده می‌شود.

 

برای ارسال نظر باید عضو شوید