sad_pvnDMEs57q

آیا مایلید جدیدترین تخفیف ها و محصولات ، پیش از همه ، برای شما ارسال شود؟

0

خواص چای سبز


مدیر مدیر /
30 آذر 1400

چای سبز یکی از محصولات گیاه یا بسیار ساده بتوان گفت بوته کاملیا سخینسیس است که بر اساس فعل و انفعالات پیچیده کارگاهی و تولیدی در کارخانجات چایسازی به دست می‌آید . این نوع چای با تفاوت فاحش نسبت به نمونه سیاه آن سرشار از "آنتی اکسیدان‌ها" است . خاستگاه اصلی و بزرگترین تولید‌کننده آن در شرق آسیا کشور چین می‌باشد. چای‌سبز دارای خواص زیادی است.

  • خواص چای‌سبز برای موها

  • خواص چای‌سبز برای ریه‌ها

  • خواص چای‌سبز برای خانوم‌ها 

  • خواص چای‌سبز برای آقایان 

  • خواص چای‌سبز مخلوط شده با هل 

  • خواص چای سبز مخلوط با پوست لیمو 

 

    Green tea

خواص چای‌سبز برای موها 

یکی از دلایل ریزش موها نبود هورمون تستسترون است وجود این ماده در چای‌سبز باعث تغییر در کیفیت موها و افسایش رشد آن شده و رضایت فرد را بعد از استفاده در بلند مدت در پی دارد به طوری که وقتی فرد از چای سبز مداوم در سبد غذایی خود استفاده می‌کند شاهد رشد و لطافت موهای خود خواهد‌بود . وجود آنتی‌اکسیدان سرشار در چای‌سبز یک ماده حیاتی برای پوست که سبب لطافت و شادابی می‌شود به گونه‌ای است که در بیشتر کرمها و مرطوب کننده‌ها استفاده می‌شود  .

نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۰۳ توسط کالج پزشکی در جورجیا انجام شد، نشان داد که چای‌سبز به جوان‌سازی پوست، و سلامت فیزیکی آن کمک می‌کند و در درمان بیماری‌ها و زخم‌های پوستی بسیار موثر است. چای سبز به دلیل داشتن خواص زد باکتریایی قادر است تا آکنه‌ها (نوعی باکتری مولکولی مضر برای پوست) را به خوبی از بین ببرد. 

چای‌سبز همچنین در تحریک رشد موهای جدید مؤثر است و حتی از مشکلات شایعی مانند خشکی و شوره سر جلوگیری می‌کند. نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۰۵ در نشریه‌ی علمی انجمن ملی پزشکی منتشر شد، پُلی‌فِنول‌های موجود در چای‌سبز مانع ریزش مو در حیوانات آزمایشگاهی شدند.

خواص چای‌سبز برای ریه‌ها

یکی از مهم‌ترین اعضای بدن ما که وظیفه  تنفس و رساندن اکسیژن به تمام بدن را دارد ریه‌ها می‌باشد. بر همین اساس ریه راه ورودی اکسیژن به بدن شناخته می‌شود که می‌تواند  در معرض انواع آلودگی‌ها و بیماری‌ها قرار بگیرد  و علاوه‌ بر ورود اکسیژن، نقش محافظت از بدن را در مقابل این آلودگی‌ها دارد. نوشیدن چای‌سبز به افزایش سلامت ریه‌ها کمک بسیاری می‌کند و مهم‌ترین خواص چای‌سبز برای ریه برطرف کردن برخی از انواع بیماری‌ها و آلودگی‌ها است.

بیماری‌های تنفسی متعددی وجود دارد که سلامت ریه‌ها را تهدید می‌کند؛

۱- برونشیت‌های مزمن که سرفه و خلط طولانی مدتی ایجاد می‌کند.  

۲- آمفیزم  که در طول زمان به ریه‌ها آسیب می‌رساند. مطالعات روی خواص چای سبز برای ریه نشان داده‌است چای‌سبز سرشار از پلی فنول‌ها بوده که دارای خواص ضدالتهابی هستند؛ از انسداد مزمن ریه‌ها و بیماری‌های نامبرده جلوگیری می کند. تحقیقات نشان داده است که نوشیدن دو فنجان چای سبز در روز با کاهش خطر (COPD) همراه است.

خواص چای‌سبز برای خانومها 

چای‌سبز حاوی مقادیر بسیاری پلی فنول‌ و آنتی‌اکسیدان‌ است،  که برای پوست و مو بسیار موثر بوده و از اثر رادیکال‌های آزاد در آن جلوگیری می‌کند و مانع از ایجاد چین و چروک و لکه بر روی پوستها می‌شود. همچنین مانع از ریزش مو بطوری که به رشد موها و رویش موهای جدید کمک می‌کند. به دلیل این خواص چای سبز برای زنان جذابیت بسیاری دارد. همچنین یکی از خوراکی‌های جلوگیری‌کننده از بسیاری از سرطان‌ها محسوب می‌شود. همچنین چای‌سبز با افزایش چربی‌سوزی می‌تواند به کاهش وزن و تناسب اندام کمک کند. بهترین زمان برای مصرف چای‌سبز معمولاً دو ساعت پس از صرف هر وعده غذایی است؛ زیرا چای.سبز نیز مانند چای‌سیاه می‌تواند در جذب آهن اختلال ایجاد کند. به خاطر داشته باشید که مصرف ۳ تا ۴ لیوان چای‌سبز در روز برای داشتن وزن مناسب و استفاده از خواص دیگر  چای سبز کافی است و استفاده بیش از حد از چای سبز نه‌تنها سبب افزایش خواص چای‌سبز برای زنان نمی‌شود، بلکه باعث از دست رفتن آب و اختلال در الکترولیت‌های بدن می‌گردد.

خواص چای سبز برای آقایان 

همان‌طور که گفته شد، چای‌سبز بر روی جلوگیری از ریزش مو و کمک به رویش موهای جدید اثر میگزارد و همچنین بر روی جلوگیری از چین و چروک و ایجاد لکه در پوست تاثیر می‌گذارد. چای‌سبز با داشتن انواع پلی فنول‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها یک ماده غذایی بسیار موثر در جلوگیری از بسیاری از سرطان‌ها بوده و در آقایان مانع سرطان‌پروستات می‌شود که مهم‌ترین خواص چای سبز برای آقایان است. همچنین چای سبز مانع از ایجاد ناراحتی‌های ریوی و عواملی که بر اثر بالا رفتن سن موجب احساس کهولت می‌شوند، می‌گردد. چای سبز در پایین آوردن قند خون بسیار موثر است و می‌تواند از ایجاد دیابت نوع دو جلوگیری کند.

 

برای ارسال نظر باید عضو شوید