sad_pvnDMEs57q

آیا مایلید جدیدترین تخفیف ها و محصولات ، پیش از همه ، برای شما ارسال شود؟

0

تحقیقات گسترده درباره چای ( بخش اول )


مدیر مدیر /
19 دی 1400

 

بعد از آب چای پر مصرفترین نوشیدنی جهان است که بیشتر از گیاه و یا بوته کاملیا سنسیس استفاده می‌شود. بر اساس میزان کافئین چای بعد از قهوه در مکان دوم است. در این مبحث ما چندین خاصیت را بیان می‌کنیم که از نظر علمی اثبات شده است:

 

Properties of Iranian tea

خاصیت آنتی اکسیدان 

هر جا نامی از انتی‌اکسیدان می‌شنویم یعنی آنجا صحبت از سلامتی است. مصرف آن باعث حذف رادیکال‌های آزاد شده که همین موضوع باعث از بین رفتن بیماری‌های مزمن در بدن می‌شود. یکی از فرضیه‌هایی که چنین اثراتی را توضیح می‌دهد این است که سطوح بالای فلاونوئیدها در چای می‌تواند از سلول‌ها و بافت‌ها در برابر آسیب اکسیداتیو با از بین بردن رادیکال‌های بدون اکسیژن محافظت می‌کند ( منبع : 1 )

 

پیشنهادات بازدید و خرید :

چای سیاه بهاره متمایز 

چای سیاه قلم بهاره 

چای سیاه ممتاز بهاره چایچو

 

 

 

مصرف چای به طور مداوم منجر به افزایش قابل توجهی در ظرفیت آنتی‌اکسیدانی خون می‌شود. اثرات مفید افزایش ظرفیت آنتی‌اکسیدانی در بدن ممکن است کاهش آسیب اکسیداتیو به مولکول‌های زیستی مهم باشد.

 

پلی فنول‌ها نوعی آنتی‌اکسیدان هستند که در برخی غذاها و نوشیدنی‌ها از جمله چای‌سیاه یافت می‌شود.گروه‌‌هایی از همین  پلی‌فنول‌ها، از جمله کاتچین‌ها، تافلاوین‌ها و تآروبیگین‌ها، منابع اصلی آنتی‌اکسیدان‌ها در چای سیاه هستند و ممکن است سلامتی کل بدن را بهبود بخشند.در واقع، یک مطالعه روی موش‌ها نقش تافلاوین در چای سیاه و خطر ابتلا به دیابت، چاقی و گلسترول بالا را بررسی کردند. نتایج نشان داد که تیافلاوین باعث کاهش گلسترول و قند خون می‌شود. (منبع 2)

 

بطور خلاصه: 

  • چای سیاه حاوی گروهی از پلی فنول‌هاست که خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند. مصرف آنتی اکسیدان‌ها ممکن است به کاهش خطر بیماری‌های مزمن و بهبود سلامت کلی بدن شما کمک کند و سلامت قلب را تقویت می‌کند. 

چای سیاه حاوی گروه دیگری از آنتی‌اکسیدان‌ها به نام "فلاونوئیدها" است که برای سلامت قلب مفید است. همراه با چای، فلاونوئیدها را می‌توان در سبزیجات، میوه‌ها، شراب قرمز و شکلات تلخ یافت شوند. مصرف منظم آنها ممکن است به کاهش بسیاری از عوامل خطر برای بیماری قلبی کمک کند،  از جمله فشار خون بالا، گلسترول بالا، سطح بالای تری‌گلیسیرید و چاقی.

 مطالعه تصادفی کنترل‌شده نشان داده که نوشیدن چای سیاه به مدت 12 هفته به طور قابل توجهی باعث کاهش تری‌گلیسیرید تا 36 درصد، کاهش سطح قند خون تا 18 درصد و کاهش نسبت LDL/HDL پلاسما به میزان 17 درصد شده است. مطالعه دیگری نشان داد افرادی که سه فنجان چای سیاه در روز می نوشند، 11 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی هستند.

بطور خلاصه: 

  • چای سیاه حاوی فلاونوئیدها است که برای سلامت قلب مفید است. مطالعات نشان داده اند که نوشیدن منظم چای سیاه ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند وافزودن چای سیاه به برنامه روزانه خود راهی آسان برای گنجاندن آنتی اکسیدان‌‌‌ها در رژیم غذایی شما و کاهش احتمالی خطر عوارض سلامتی در آینده است. 

منبع: https://www-healthline-com.translate.goog/nutrition/black-tea-benefits?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fa&_x_tr_hl=fa&_x_tr_pto=sc

برای ارسال نظر باید عضو شوید