sad_pvnDMEs57q

آیا مایلید جدیدترین تخفیف ها و محصولات ، پیش از همه ، برای شما ارسال شود؟

0

چای هندی


مدیر مدیر /
16 شهریور 1400

ماسالا نام چایی با ابتکار هندی

هندوستان در جنوب شرقی آسیا هم مرز بین چین و سایر تولید‌کنندگان بزرگ چای می‌باشد؛ که این کشور را در جایگاه یکی از بزرگترین تولید‌کنندگان چای در جهان قرار می‌دهد. بسیاری از دانشمندان چای بنا به تحقیقات بر روی برگ‌های بوته چای سرچشمه چای جهان را در دو نقطه می‌دانند. چین و هند مکان‌هایی هستند، که برگ‌های مختلفی و بخصوصی  دارند و چای را با مزه‌های مختلفی تهیه می‌کنند در چین برگها زخیمتر است اما در هند برگ نرمتر و لطیفتر، این وجه تمایز در برگ چای باعث ایجاد دو منطقه کِشت در جهان شده است. بعد از یک دوره اِستعماری کشور چین بر بازار چای جهان، که قرنها به طول انجامید. هند، با قدرت توانست بوته‌های چای را در سال ۱۸۳۵ در ایالت آسام ایجاد کند. چای آسامی نوعی خاص از اقلام بوته چای است، که خود به تنهایی شناسنامه نوعی خاص از این محصول است.

چای در هند در شمال شرقی آسام و دارجنینگ _بهترین مناطق تولید تولید کننده چای سیاه جهان_و در قسمت جنوب کشور هند "تامیل نادو" و "کرالا" کشت می‌شود هند ۶۱۰ هزار هکتار باغ چای دارد در صورتی که در کشور ما  ۳۴ هزارهکتار که البته به دلیل ساخت ساز بیرویه این مقدار کمتر هم شده است. شهر درگواهتی در حالی که یک سوم زمین‌های کشت چای را دارد بدلیل کیفیت فوق العاده و فکر تجاری  ۵۵ درصد چای هند  را تامین می‌کند.

 

البته این حد از چای تولیدی، برای کشوری با این جمعیت کافی نبود تا به فکر افزودنی به این نوع چای نمودند. نام آن را ماسالا گذاشتند، آن چایی تشکیل شده از چای‌سیاه خودمان و زنجبیل، فلفل سیاه، شیر که به طور حرفه‌ای و با درسی خاص تولید می‌شود.

هر چقدر ادویه در این چای کمتر باشد و به شیرینی بزند به آن چای لاته هم می‌گویند که در اروپا و کشورهای زیادی طرفداران خاص خود را دارد. برای پی‌بردن به رازهای بیشتر به داستان چای مراجعه کنید.

 

 

 

برای ارسال نظر باید عضو شوید