sad_pvnDMEs57q

آیا مایلید جدیدترین تخفیف ها و محصولات ، پیش از همه ، برای شما ارسال شود؟

0

آیا چای حاوی نیکوتین است ؟


مدیر مدیر /
26 فروردین 1399

دیدگاه علمی سایت thespruceeats درباره چای و نیکوتین

اینکه آیا چای می‌تواند هوس سیگار کشیدن را به ما منتقل کند یا نه؟ سوالی است که ما را به فکر فرو می‌برد؛ که چه چیزی در سیگار این هوس را ایجاد میکند تا فرد به سیگار تمایل بیشتری پیدا کند؟

بله نیکوتین ماده ای که هوس کشیدن سیگار را ایجاد می‌کند واینکه اصلا  آیا نیکوتین از طریق دهان هم این نوع هوس را ایجاد میکند یا نه؟ 

 

                                                     Nicotine and tea

 

جواب به این نوع سوالات را از طریق علمی بیان می‌کنیم و مواد غذایی که ما می‌خوریم و نوشیدنی‌هایی که ما می‌نوشیم به مقدار مختلفی زیاد یا کم دارای خواص مفید برای بدن ما هستند؛ اینکه بدن چقدر نیاز به سبزیجات، لبنیات یا میوه‌ها دارد بر کسی پوشیده نیست. چای هم سهم زیادی در این زنجیره غذایی دارد؛ غذاها و نوشیدنی‌ها اکثراً کم یا زیاد دارای مونوکلسیم،  فسفات، بنزوات، سدیم و اسید فسفریک هستند و البته نیکوتین هم در بین مواد غذایی  وجود دارد مثل گل‌کلم یا بادمجان، سیب زمینی و چای پس  اولین موضوع برای ما شناخت نیکوتین است که فرایندی که در بدن دارد چگونه است.

با این شرایط نتیجه می‌گیریم نیکوتین در چای هست، یعنی پس ما معتاد هستیم؟

نیکوتین با ترکیب شیمیایی (C10H14N2) در طبیعت وجود دارد و از طریق هضم یا ریه‌ها  وارد بدن می‌شود و جذب آن در بدن هر کدام از طرق فوق با هم بسیار فرق می‌کند. پس نتیجه می‌گیریم جذب نیکوتین از طریق دهان و خوردن مواد غذایی نیکوتین‌دار مانند سیب‌زمینی یا بادمجان و چای انسان را به یک فرد معتاد تبدیل نمی‌کند و این ادعا فقط تبلیغ است. 

مقدار نیکوتین در مواد غذایی چقدر است؟

آیا به این فکر کرده بودید نیکوتین می‌تواند درمواد غذایی هم پیدا شود؛ گاها ما با شنیدن اسم نیکوتین ذهن ما به سمت سیگار می‌رود پس شاخص و میزان خود را مقدار نیکوتین سیگار می‌گذاریم تا این موضوع برای همیشه برای بسیاری از دشمنان قسم خورده چای حل شود.

۱ میلیگرم= ۱۰۰۰ میکروگرم

۱ میکروگرم= ۰.۰۰۰۱ نانوگرم

۱ میلیگرم = ۱/۰۰۰/۰۰۰ نانوگرم 

نمونه چای های بسیار با کیفیت ما:

مقدار نیکوتین در سیگار 10:

  • مقدار نیکوتین در 1 عدد بادمجان 100 میکروگرم

  • مقدار نیکوتین در 1 گرم چای سیاه 100 نانوگرم

  • مقدار نیکوتین در 1 تیبک چای 285 نانوگرم 

برای ارسال نظر باید عضو شوید