sad_pvnDMEs57q

آیا مایلید جدیدترین تخفیف ها و محصولات ، پیش از همه ، برای شما ارسال شود؟

0

آخرین تحقیقات درباره چای سبز


مدیر مدیر /
22 اسفند 1400

در صحبتهای پرفسور مایکل ریستو در سال 2021 درباره چای سبز

ما در کل تاریخ بجز چای و آب، نوشیدنی دیگری نداریم که در روز 2 میلیارد نفر آن را بنوشند. زمانی که ما فکر می‌کنیم که چگونه ممکن است از هر 4 انسان یک نفر چای استفاده کند، اَسرار چای بیشتر پی‌ خواهیم برد.

قصد ما در ادامه شناخت بهتر تولید‌کنندگان چای سبز دنیا و اینکه مکانهای کشت و مقدار تولید، جایگاه ما در بین آنها، روش دم کردن و نام چای در هر کشور چیست توضیح کاملا خلاصه‌ای بدهیم. یک باور قدیمی بر این است که آیا چای‌سبز باعث طول عمر بیشتر می‌شود؟ پاسخ به این پرسش ما در اینجا مقاله از سایت مدیاکال و پرسش‌هایی که از پرفسور Micheal Ristow می‌خوانیم."مایکل ریستو" استاد متابولیسم انرژی دانشگاه زوریخ می‌باشد که به این پرسش‌ها پاسخ داده است.

 

  • لطفا می‌توانید درباره پیشینه خود در علوم بهداشتی و اینکه چه چیزی باعث تحقیق شما درباره چای‌سبز شده توضیح دهید؟

تحقیقاتی که انجام دادیم مستلزم جستجوی گزینه‌های درمانی برای پیشگیری، درمان بیماری‌های مرتبط با افزایش سن است. من خودم که مشتاق نوشیدن چای‌سبز هستم، می‌‌خواستم بدانم آیا ادعاهای مربوط به چای‌سبز، از نظر سلامت و طول عمر، تحت بررسی علمی قرار گرفته است یا خیر؟

Green tea

  • آیا درست است چای‌سبز باعث افزایش طول عمر می‌شود ؟ 

مطالعات بالینی و اپیدمی لوپیک نشان می‌دهد که فواید سلامتی مرتبط با چای‌سبز چقدر است. اینکه چه میزان چای‌سبز باعث کاهش قابل توجهی از فشار خون سیستولیک و همچنین کاهش وزن در بین بیماران دیابتی نوع b و زنان دارای چاقی مزمن شده است. 

 

  • چگونه کاتچین‌های موجود در چای‌سبز از آسیب به سلول‌ها یا همان DNA جلوگیری‌می‌کند؟ 

استرس اُکسیداتیو یا همان عدم تعادل در رادیکال‌های آزاد است. رادیکال‌های آزاد زمانی تشکیل می‌شوند که اکسیژن با مولکول‌های خاصی تعامل کند. در حالی که آنها نتیجه طبیعی فرآیندهای متابولیک طبیعی مانند هضم غذاها و عوامل استرس‌زای محیطی (مثلاً آفتاب بیش از حد) هستند، می‌توانند به سلول‌های بدن آسیب برسانند. 

با افزایش سن انسان بدن توانایی خود را در از بین بردن رادیکال‌های آزاد از دست می‌دهد که باعث استرس اکسیداتیو و پیری می‌شود. آنچه ما دریافتیم این بود که کاتچین‌های چای‌سبز استرس اکسیداتیو را سرکوب نمی‌کنند (به این معنی که به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل نمی‌کنند). در عوض، آنها دفاع بدن را با ترویج استرس اکسیداتیو بهبود می‌بخشند.

  • آخرین تحقیقات خود را درباره اکسیداتیو و چای‌سبز   توضیح می‌دهید و اینکه چه چیزی را کشف کردید؟ 

دانشگاه زوریخ مطالعاتی برای تعیین نحوه عمکرد کاتچین‌ها بر روی "کرم نماتد" انجام دادند. به این کرم‌ها کاتچین چای‌سبز داده شد و محققان متابولیسم سلولی، مقاومت در برابر استرس، ظرفیت ورزش بدنی، سلامتی، طول عمر و غیره را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. 

کشف‌کردیم که پلی فنول‌های چای‌سبز (یا کاتچین‌ها) در واقع آنتی‌اکسیدان نیستند. کاتچین‌های چای‌سبز استرس اکسیداتیو را در کوتاه مدت افزایش می‌دهند، توانایی‌های دفاعی بدن را مانند خوردن کالری کمتر یا شرکت در فعالیت‌های ورزشی، افزایش می‌دهند. در مطالعه ما، کاتچین موجود در چای‌سبز منجر به طول عمر نماتدها شد.

  • شما همچنین نتایج مشابهی را هنگام بررسی ورزش، مشاهده کردید. آیا می‌توانید تحقیقات خود را در اینجا شرح دهید؟ 

در سال 2009 گروه تحقیقاتی من مطالعه‌ای را انجام داد که نشان داد فعالیت بدنی و ورزش با افزایش استرس اکسیداتیو در کوتاه‌مدت باعث بهبود سلامتی می‌شود که باعث بهبود دفاع بدن می‌شود. مصرف کالری کمتر نیز همین اثر را دارد. 

 

  • چه توصیه‌ای برای مصرف کنندگان یا آنهایی که می‌خواهند شروع به نوشیدن چای سبز کنند دارید؟ 

 

من همیشه پیشنهاد می‌کنم نوشیدن چای‌سبز را بطور متعادل انجام دهیدو هرگز از کنسانتره چای‌سبز که گاها" به شکل قرص عرضه می‌شود خودداری کنید و همانطور که هر مکمل غذایی را که مصرف می‌کنید حتما با پزشک مشورت کنید. 

  • در آینده چه هدفی دارید ؟ 

من و تیم تحقیقاتی درحال پیگیری روی اساس بیوشیمیایی و مولکول‌های افزایش طول عمر  هستیم تا گزینه‌های درمانی جدیدی برای پیشگیری و درمان بیماری‌های مرتبط با افزایش سن مانند چاقی، دیابت، تخریب عصبی و سرطان ارائه دهیم. به ویژه به مسیرهای ژنتیکی و عوامل محیطی که طول عمرامیلی هندرسون را تعدیل می‌کنند علاقه مند هستیم. 

خواستگاه چای سبز به طور عمده چین است. این نوشیدنی از این کشور به دیگر نقاط جهان منتقل شده و اکنون در سرتاسر جهان محبوب و مشهور می‌باشد. این گیاه جادویی و خوش‌طعم در قرن ۷ میلادی به ژاپن رسید. فرهنگ چای سبز در ژاپن بنام "سادو" بر آرامش، سادگی و احترام به همگان تاکید می‌کند. استان‌های تولید کننده چای سبز در این کشور "شیزوکا" و "کاگوشیما"،یوجی و مین می‌باشد‌. استان شیزوکا بزرگترین استان تولید چای سبز ژاپنی با ۵۰۰۰ هکتار باغ چای دارد. روز چای یا فرهنگ چای سبز ژاپنی ۱۳ آوریل با جشن بزرگ می‌باشد. جشن‌های چای معمولا با اجرای موسیقی سنتی، تقدیر از هنرمندان تولید کننده چای با آموزش سرو چای به پایان می‌رسد.

منبع : 

  1. سایت مدیکال

مصاحبه کننده : 

  1.  امیلی هندرسون

دانلود pdf 

برای ارسال نظر باید عضو شوید